حسیات مدیران عامل به اندازه اضطراب مصرف کننده گمراه کننده است
در سه سال گذشته با نوسانات «رکود حسی» مصرف کنندگان دست و پنجه نرم کرده ایم. در حالی که دادههای نظرسنجی حاکی از نگرانی اقتصادی گسترده بود، اعداد سخت اقتصادی مانند مصرف و تولید ناخالص داخلی عموماً مقاومت را نشان میدادند. احساسات ضعیف از سوی مدیران ارشد نیز به همان اندازه گیجکننده است.

حسیات اقتصادی: واقعیت در مقابل ادراک
در سه سال گذشته، بسیاری از ما با نوسانات «رکود حسی» مصرفکنندگان دست و پنجه نرم کردهایم. این مفهوم که توسط کیلا اسکنلون ابداع شد، به بدبینی حاکم بر افرادی اشاره دارد که در شش سال کوتاه با همهگیری جهانی، تورم شدید، چرخه سریع افزایش نرخها، انقلاب هوش مصنوعی و دگرگونی سیستم تجارت جهانی از طریق تعرفههای بیسابقه مواجه شدهاند. جالب اینجاست که در حالی که دادههای نظرسنجی حاکی از نگرانی اقتصادی گسترده بود، اعداد سخت اقتصادی - به ویژه مصرف مصرفکننده و تولید ناخالص داخلی - عموماً مقاومت را نشان میدادند.
- احساسات ضعیف از سوی مدیران ارشد با گسترش رشد سودآوری بیشتر گیجکننده شده است
- این حسیات از طریق اکوسیستم رسانهای در حال تحولی پردازش میشود که به بلندترین و پر سر و صداترین صداها پاداش میدهد
- رکود حسی نشان میدهد که این حسیات چقدر میتوانند توخالی و مستعد گمراه کردن اقتصاددانان، تحلیلگران و سرمایهگذاران باشند
"رکود حسی بدبینی را تصدیق میکند که بر افرادی مستولی شده که در شش سال کوتاه با چالشهای متعددی روبرو شدهاند" "حسیات مدیران عامل ممکن است به اندازهای که در سطح به نظر میرسد شوم نباشد"
این تحلیل نشان میدهد که هم حسیات مصرفکننده و هم احساسات مدیران عامل میتوانند شاخصهای گمراهکنندهای برای سلامت واقعی اقتصاد باشند، به ویژه در محیطی که واقعیتها اغلب تحت الشعاع روایتهای رسانهای قرار میگیرند.
